تحصیل در آلمان بهترین گزینه
نوشته شده توسط : ali

تحصیل در آلمان

تحصیل در آلمان منجر به ادامه زندگی در یکی از بهترین کشورهای قاره اروپا می‌شود. شما پس از اتمام تحصیلات خود، ۱۸ ماه وقت دارید که در آلمان کار پیدا کنید و ۳ سال پس از کار در آلمان، اقامت دائم خود را از این کشور دریافت خواهید کرد.

می‌توان آلمان را یکی از بهترین و شناخته شده‌ترین مقاصد برای علاقه مندان مهاجرت تحصیلی به اروپا معرفی کرد. این کشور یکی از قوی‌ترین اقتصادهای جهان را دارد. کشور آلمان با فراهم کردن امکان تحصیل رایگان برای متقاضیان، خود را به یکی از بهترین مقاصد برای دانشجویان در سراسر جهان تبدیل کرده است.

کشور آلمان پایین‌ترین نرخ بیکاری را در میان تمام کشورهای جهان دارد و بستری امن را برای کار و زندگی مهیا کرده است.

به طور کلی می‌توان امتیازات تحصیل در آلمان را در چند مورد جمع بندی کرد

  1. امکان تحصیل به صورت رایگان
  2. امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع ارشد و دکتری.
  3. اجازه اقامت به مدت ۱۸ ماه بعد از اتمام تحصیل به منظور یافتن کار و اخذ ویزای کار.
  4. امکان اخذ اقامت دائم بعد از اتمام تحصیلات .
  5. امکان تحصیل در تمامی رشته‌ها (هنر، مهندسی، پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و…)
  6. امکان کار در کنار تحصیل و پوشش کلیه مخارج زندگی (کار پاره وقت)
  7. اعتبار بالایویزای دانشجویی آلمان و امکان رفت و آمد به کشورهای حوزه شنگن بدون نیاز به ویزا.

به طور کلی می‌توان امتیازات تحصیل در آلمان

ویژگی ها و شرایط تحصیل در آلمان

تحصیل در آلمان بسیار کم هزینه و در بعضی از مواقع حتی رایگان است. دانشگاه های بسیار ممتاز از یک سو، آینده روشن پیش روی دانشجویان دانشگاه های آلمان و مهم تر از همه رایگان بودن تحصیلات در این کشور باعث شده است تا آلمان به عنوان یکی از کشورهای سرآمد دنیا از لحاظ پذیرش دانشجو مطرح گردد. از همین رو سالانه بسیاری از دانشجویان بین المللی اقدام به اخذ ویزای تحصیلی این کشور می نمایند تا پس از سپری کردن دوره تحصیلی خود اقدام به دریافت اقامت کشور آلمان نمایند.

گروه تحریریه آریاناپارس به واسطه شرایط مطلوب و درخواست های فراوان علاقه مندان به تحصیل در آلمان به تحلیل و بررسی شرایط موجود برای اخذ پذیرش در مطلب پیش رو پرداخته است تا متقاضیان قادر باشند با کسب اطلاعات جامع در این زمینه، با آگاهی بیشتر جهت انتخاب این مقصد قدم بردارند.

سیستم آموزشی درآلمان

کشور آلمان دارای سیستم آموزشی بسیار پیشرفته و دانشگاه های تراز اول در جهان می باشد. سیستم یک پارچه ای برای تحصیل در مدارس و دانشگاه های آلمان در سراسر این کشور برقرار است. تحصیلات اجباری در ابتدایی از ۶ سالگی شروع می شود. در این بخش به مقاطع قبل دانشگاهی، کارشناسی، دوره کارشناسی ارشد و دکترا پرداخته ایم.

مهد کودک

کودکان از سن ۳ سالگی به تحصیل در مهد کودک یا کودکستان که به نام های kita و یا kindergarten شهرت دارد، می پردازند. لازم به ذکر است این دوره تحصیلی جزو سیستم مدارس نبوده است و اغلب توسط کلیساها و ادارات شهر ارائه می شود. ساعت رسمی مهد کودک ها در کشور آلمان متناسب با ایالت مورد نظر متغیر می باشد ولی معمولا بین ساعات ۷ صبح تا ۵ بعدازظهر سرویس دهی می کنند.

تحصیل در آلمان در مقطع دبیرستان

دومین مسیر از تحصیل در آلمان که سر راه دانش آموزان قرار دارد، سپری کردن دوره دبیرستان است. در این دوره می توانند گرایش و رشته خود را برای ورود به دانشگاه های آلمان انتخاب نمایند. این دسته از دانش آموزان تحصیلات دانشگاهی را به عنوان هدف اصلی خود انتخاب و به دنبال اخذ مدارک دانشگاهی می باشند.

به صورت معمول دوره های ذکر شده ۱ تا ۲ سال به طول می انجامد.

دانش آموزان بین المللی از سن ۱۴ تا ۱۸ سال قادر خواهند بود برای تحصیل در دبیرستان های آلمان اقدام نمایند. لازم بذکر است دانش آموزانی که به همراه خانواده در کشور آلمان زندگی نمی کنند باید مدارس شبانه روزی را انتخاب نمایند. در مدارس شبانه روزی تمام امکانات رفاهی و اقامتی لازم برای همه دانش آموزان فراهم است و کیفیت تحصیلی بسیار مناسبی را ارائه می دهند. بسیاری از خانواده های ثروتمند آلمانی، فرزندان خود را به مدارس شبانه روزی فرستاده تا بهترین امکانات را در اختیار داشته باشند.

تحصیل دوره کارشناسی در آلمان

تحصیل در آلمان در دوره کارشناسی به صورت معمول ۴ سال به طول می انجامد و اگر دانشجویان نمرات مناسبی را نداشته باشند باید برای دوره های کالج قبل دانشگاهی در این کشور اقدام نمایند. دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه های سراسری بیشترین شانس ورود مستقیم به دانشگاه های کشور آلمان را دارا می باشند و به صورت معمول دوره پیش نیازی را نباید سپری کنند.

 

تحصیل دوره کارشناسی ارشد در آلمان

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور آلمان بین ۱ تا ۲ سال به طول می انجامد و دانشجویان علاقه مند به تحصیل با ارائه سوابق آموزشی که شامل مدرک لیسانس و پایان ۱۲ سال تحصیل می باشد، می توانند برای دوره های کارشناسی ارشد این کشور اقدام نمایند. برای ورود به دانشگاه های آلمان نمره معدل و نوع دانشگاه مورد بررسی قرار می گیرد.





:: بازدید از این مطلب : 824
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: